piątek, 12 lutego 2016

Nalewka aloesowa

Wracam do aloesu. Tym razem super zdrowa nalewka. Stosowana jest szczególnie przy bólach głowy i zatok (do picia)  oraz zewnętrznie na ukąszenia, trudno gojące się rany, oparzenia, katar, zapalenie zatok bocznych nosa. 

Wykorzystam:

  • aloes
  • miód
  • czerwone wino

500 g liści aloesu zmieliłam w malakserze, później zblendowałam, dodałam 500 g miodu pszczelego w stanie płynnym (podgrzać do 50-60 stopni) oraz 1 butelkę czerwonego wina. Mieszankę wlałam do naczynia z ciemnego szkła, dobrze zakręciłam (najlepiej zakorkować) i pozostawiłam na 5 dni w chłodnym miejscu. 

Dawkowanie:

Pierwszy tydzień: 3x dziennie po 1 łyżeczce, godzinę przed posiłkiem
Drugi tydzień: 3 x dziennie po 1 łyżce stołowej.
Kurację najlepiej stosować przez 2-3 tygodnie, co dwa miesiące.

Ważne, aby roślina miała od 3 do 5 lat. Nie należy jej podlewać przez ok. 2 tygodnie przed zrobieniem nalewki. Obcięte liście, przed zmieleniem powinny poleżeć w chłodnym i ciemnym miejscu przez kilka dni.

Przepis znów z "Apteczki Domowej" spisanej przez moją Mamę.  



Nalewka aloesowa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz