wtorek, 9 lutego 2016

Miodowy krem do rąk

Skoro miód jest "dobry na wszystko" postanowiłam wykorzystać go do przygotowania kolejnego kremu do rąk. 


Wykorzystam:


  • gotową bazę ekologiczną
  • glicerynę roślinną 100%
  • miód
  • olejek pomarańczowy

Na początku połączyłam glicerynę z miodem, w równej proporcji. Gliceryna , co już wiemy, przenika przez barierę warstwy rogowej skóry, dzięki czemu skóra nabiera miękkości oraz ściąga wilgoć z powietrza, co nadaje skórze elastyczności. Jeżeli chodzi o miód, to cukry w nim zawarte utrzymują odpowiednie nawilżenie skóry. Ponadto ryboflawina i niacyna wspomaga regenerację, a przeciwutleniacze spowalniają proces starzenia. Dobrze wymieszaną masę dodałam do bazy ekologicznej (ok. 40 ml). Tak, jak pisałam przy okazji powstawania kremu lawendowego, gotową bazę ekologiczną kupiłam w sklepie internetowym. Do bazy można dodać dowolną ilość składników. Jeżeli dodasz więcej niż 2% dodatkowych składników, termin przydatności produktu to tylko 2 tygodnie. Najlepiej wytworzyć tyle kremu, ile jesteś w stanie zużyć w okresie kilkunastu dni. Połączone składniki znów mocno wymieszałam. Na koniec kilka kropli olejku pomarańczowego (głównie dla zapachu, ale nawet w aromacie są ukryte cenne właściwości ODPRĘŻAJĄCE). Pachnący krem gotowy. 


Miodowy krem do rąk


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz