środa, 24 lutego 2016

Zioła na wrzody

Zostałam poproszona o skomponowanie mieszanki ziołowej na dolegliwości żołądkowe, a konkretnie - na wrzody. Na tą przypadłość wymyślono już bardzo dużo ziołowych "propozycji". Ja jednak jestem przekonana, że najlepsza jest ta, którą przedstawiam poniżej:

Wykorzystam:


  • kłącze pięciornika
  • ziele tasznika
  • korzeń prawoślazu
  • liść podbiału
  • liść melisy
  • kwiat lawendy
  • liść pokrzywy
  • ziele srebrnika


KŁĄCZE PIĘCIORNIKA leczy stan zapalny przewodu pokarmowego.

ZIELE TASZNIKA wykazuje działanie lecznicze na wrzody tylko odpowiednio połączony z innymi ziołami. (Samodzielnie działa ściągająco na naczynia krwionośne i łagodzi dolegliwości układu moczowego.)

KORZEŃ PRAWOŚLAZU łagodzi podrażnienia w układzie pokarmowym, uszkodzenia nabłonka.

LIŚĆ PODBIAŁU wywiera działanie osłaniające.

LIŚĆ MELISY poprawia apetyt i trawienie.

KWIAT LAWENDY działa znieczulająco, przeciwdziała bólom brzucha, sprzyja wydzielaniu soków trawiennych.

LIŚĆ POKRZYWY odtruwa organizm, wzmacnia żołądek poprzez poprawianie pracy wątroby.

ZIELE SREBRNIKA rzadko stosowany samodzielnie, w odpowiedniej mieszance ułatwia trawienie.



Wszystkie zioła złączyłam w równych proporcjach. Zaparzam po łyżeczce na filiżankę herbatki.

Przepisu nie wymyśliłam sama, ale znalazłam w "Apteczce Domowej" spisanej przez moją Mamę.
Apteczka zawiera stare, ludowe receptury medycyny naturalnej, które kiedyś wystarczyły, aby przywracać chorych do zdrowia. 



zioła na wrzody

zioła na wrzody

2 komentarze:

  1. Bardzo ładne zdjęcia i ciekawy post : ) Pozdrawiam : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj,
    bardzo fajny wpis. Zioła rzeczywiście są idealnym rozwiązaniem na wrzody. Czytałam niedawno ciekawe informacje na szkodliwości temat leków na wrzody, wątrobę na serce. Niesamowite jak szkodliwe tabletki reklamują nam na każdym kroku.
    Jeśli szukacie jakiejś dobrej przychodni we Wrocławiu, gdzie można zrobić wszelkie badania związane z wrzodami to polecam tą http://www.euroimmundna.pl/hemochromatoza-wrodzona

    OdpowiedzUsuń